راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر

راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر برای مخاطبین جزء اولویتهای ماست

راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر

راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر برای مخاطبین جزء اولویتهای ماست

راهنمای خرید لپ تاپ و مشاوره در خرید چند قدم شما را به هدفتان نزدیکتر میکند؟ قصد دارید لپ تاپ بخرید ؟ میخواهید بهترین انتخاب را با توجه به بودجه در نظر داشته باشید؟ میخواهید از ریزه کاری ها و نکات فنی هنگام خرید لپ تاپ یا قبل خرید با خبر باشید؟

بایگانی
  • ۰
  • ۰


پی سی گیمرهای حرفه ای معمولا سالانه مبالغ هنگفتی جهت قوی نگه داشتن کیس و سیستم شان کنار می گذارند. تقریبا هر سال خانه تکانی جزئی دارند و هر 2-3 سال یک بار، بنیان سیستم را دستخوش تغییراتی جدی می کنند تا با تکنولوژی روز همگام شوند.

عده دیگری هم در سایه حرکت می کنند. شاید تقریبا هر 10 سال یک بار به فکر تعویض سیستم خانگی خود بیافتند اما به هر حال، قصه، قصه ی شتری است که درب خانه هر کسی می نشیند: هر کسی که پی سی داشته باشد یک روزی تصمیم به ارتقا خواهد داشت. این ارتقا می تواند به فرم های دیگر مثل خرید تبلت و لپ تاپ درآید و می تواند خرید یک کیس کاملا جدید باشد.

پرسشی که پیش می آید این است که با سیستم قدیمی خود چه کار کنیم تا بی استفاده در گوشه اتاق یا انباری زیر خروارها خاک باقی نماند؟

کامپیوتر قدیمی خود را نگه دارید و آن را ارتقا دهید

how-to-make-a-cheap-pc-upgrade

خرید یک کارت گرافیک جدید یا افزایش حافظه RAM و هارد درایو؟ مهم نیست که چه تغییری می خواهید ایجاد کنید، همه شان ساده هستند. RAM درون جایگاه DIMM جای خوش می کند و کارت گرافیک روی PCI Express می نشیند. برخی می پرسند که با تعویض برند کارت گرافیک (برای مثال تعویض یک کارت انویدیا با AMD) آیا باید مادربورد هم عوض شود؟ خیر، هیچ لزومی ندارد. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید پردازنده خود را عوض کنید.

اگر می خواهید هارد یا RAM را ارتقا دهید نگران نباشید، هر مادربوردی که از سال 2008 تولید شده قادر به پشتیبانی از قطعات جدید است. از هارد SATA گرفته تا SSD و رم های DDR3. اما اگر می خواهید رم DDR4 بخرید حتما باید مادربوردهای جدید 2014 را زیر نظر بگیرید (البته با توجه به گران قیمت بودن این قطعات خرید آن ها را توصیه نمی کنیم). در ضمن اگر به فکر خرید هارد SSD هستید نگاهی به مادربورد بیندازید و از وجود پورت SATA III 6.0 Gb/s مطمئن شوید.

ارتقای پردازنده در این بین مشکل ساز است. تقریبا هر سال پردازنده های جدید به سوکت های متفاوتی نیازمند می شوند. سوکت های هر پردازنده ای تعداد مشخصی پین (برآمدگی های سوزن مانند) دارد که از طریق آن ها ارتباط خود را با مادربورد برقرار می کند. شکل قرارگیری این پین ها در هر CPU متفاوت است.

اگرچه به خاطر تعویض پردازنده مجبور به خرید مادربورد جدید هستید، پرداخت 200 تا 400 دلار منطقی تر است یا خرید یک سیستم کاملا جدید؟ حتی اگر رویکرد دوم را در نظر دارید، با استفاده از قطعات کارآمد سیستم قبلی، مثل هارد درایو یا SSD، در خرید آتی خود صرفه جویی کنید
  • ۹۸/۰۴/۰۱
  • علی الهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی